Tuesday 9 October 2012

Note To Self.

Allah dengar doa aku setiap hari. Dan tiba-tiba, Allah tunjukkan aku apa yang aku patut tahu. Boleh dikatakan, apa yang aku doa, hampir-hampir nak menjadi. Tapi aku tak tahu aku patut rasa gembira ke tidak dengan apa yang aku tengok tu. Aku rasa doa aku tu macam jahat je. Bukannya aku doakan agar sesapa mati or accident patah tangan kaki, aku just doakan yang Allah tolong jaga hati aku, jaga perasaan aku. Aku taknak emosial lagi. And so, aku minta Allah jauhkan aku dari mereka. Dan aku juga minta Allah jauhkan dia dari dia. Jahat tak tu?

Secara jujur, bila aku tengok 'hidangan indah' depan mata semalam, menjerit lompat aku. Jerit-jerit, peluk-peluk dengan housemates nak kongsi kegembiraan. The housemates.. I just love them. They never fail to understand me. Seriously. But then, lepas-lepas tu aku rasa 'Ish, patut ke aku berperasaan sebegini?'. Gembira bila melihat si dia dan si dia menjauh dari diri masing-masing. Bukan ke, kita patut mendoakan yang baik-baik saja untuk orang lain? Aku dah confused sebenarnya ni. And aku rasa, I shouldn't be that happy when aku dapat tengok apa yang aku dah lama nak tengok. Walaupun benda tu hampir nak sama dengan apa yang aku doakan. But still, ada sikit selit rasa 'Tak patut doh kau ni, Na.' So yeah, note to self : Jangan happy sangat, kelak kau akan menangis.

Ok lah, takmau lah post emo je sentiasa. Mari kita ceria(?) sikit.

Alhamdulillah, aku selesa sekarang. Selesa. Bila kat rumah, family yang aku utamakan. Bila kat Unisel, studies and my housemates yang aku utamakan. Aku tak kisah kalau aku ada mereka-mereka ini je dalam hidup aku. They're superb. Family & housemates. I feel safe when I'm home. I feel calm when I see my parents. I feel loved when adik take good care of me eventhough I'm his sister. Macam aku ni adik dia pulak. And when I'm in Unisel, it's really a good feeling to be with my housemates. Layan So Nyeo Shi Dae like hell. Play Kinect Xbox from YouTube with dearest Balqis petang-petang. Gelak kuat-kuat, trollin' people sesuka hati, etc etc. Not to forget, Emir yang selalu belikan aku makanan dan sentiasa wish Goodluck, All the best kat aku. Semoga kau dengan Yaya ok selaluuuu ye.

Loves, Yana.