Wednesday 19 September 2012

Girlzz.

Hi people.

So, what's with the title eh? Em, as you can see. The title is Girls. Perempuan. Well, obviously, aku perempuan. Tak semua perempuan ni sama. Tapi bukannya bermaksud takda any similarities langsung between perempuan ni kan. As a perempuan, lulz, meh sini aku nak cakap sikit apa yang aku meluat dengan perangai perempuan yang ada kat sekeliling aku.

First of all, aku ni jenis yang kurang kawan perempuan. Tak payah nak terkejut sangat. Zaman sekarang ni dah ramai perempuan yang suka berkawan dengan lelaki. Even me myself pun macamtu. Tipulah takda perasaan nak ber 'overnite with girlfwens', 'hang out with my gurlz', blabla buat geng yang tak kurang gayanya macam Charlie's Angels, jalan macam kat runway bersama girlfwens walaupun in reality kau tengah jalan kat tepi kafe kolej kau je. I do have those feelings k. Teringin nak ada group sendiri dan acah-acah berangan perasan macam GirlsGeneration. Who doesn't doh. But I dont find myself comfortable when I have too many girl friends. Why? There's a girl tweeted this on twitter and aku agree seratus juta peratus.

..the only reason aku tak banyak kawan perempuan is because, perempuan kuat sentap. - HH.

As I mentioned earlier, bukan semua perempuan sama kan. Bukan semua perempuan kuat sentap. But most of the girls are. Aku pun macamtu. Cuma yang bezanya kuat dengan tak kuat je. So yeah, aku stalk lah twitter kawan aku sorang ni. Tetiba dia ada tweet yang bunyinya lebih kurang macam ni.

"Kau selfish sangat. Pergi lah kau dengan hidup kau yang 'bahagia' tu. Jangan cari aku dah. Sombong sangat kau sekarang ni kan."

Eh, sila bagitahu aku kalau aku terlepas pandang setiap kali aku jumpa kau. Tapi bukan kau ke yang buat-buat tak nampak aku? Rasanya baru 2minggu lepas aku bersembang dengan kau walaupun hanya thru texts. Kau sembang cam kau baik je dengan aku. Tapi tetiba kau tweet macam-macam. Haish, aku tak faham lah perempuan ni. Bila aku tanya, semua ok je kau cakap. Pastu tweet macam-macam. Ni lah perempuan. Bermuka-muka. Kau rilek boleh?

Aku bukan nak berlagak macam Kak Yong kat sini but do I really have to teach you on how to confront with people? Pelis lah. Kau lagi tua dari aku. Pelis  lah, pelis. Guna otak hang tu chek oi. This is why I love being friends with boys. Aku boleh gurau, buat-buat touching, even main maki-maki dengan dorang with no hard feelings. Maybe I should kurangkan cari kawan perempuan for now. Makin ramai kawan, makin ramai pula nanti kata aku selfish lah, sombong lah, poyo lah.

Sorry for the harsh words. I love my girlfriends now, housemates, classmates. & I'm proud for not having too much girls in my life. Sekian. Bye.