Monday 10 September 2012

Penang!


Batu Ferringhi Night Market.


Tercapai jugak cita-cita aku nak bercuti sem di Penang. Trimas Wan sebab sudi heret aku ke Penang. & tak dilupakan Nana sayang yang sanggup teman aku habiskan masa dan duit pegi Penang. I lev yu gais sho strong :-)

Sampai je Penang, after hantar Jopi, terus je Gelugoqq rumah makteh pakteh Wan. Borak sebentar sambil melantak segala kuih raya yang ada sebab lapar. Terasa nipis tahap ke-maluan aku bila selamber ya-ya je cakap "Makcik, saya lapar ni." 

Lepas rumah makteh, Wan bawa aku and Nana pergi rumah makcik dia yang lagi satu. Kali ni, kena panggil depa auntie dengan papa. Auntie ni gila friendly bila dia start cerita experience dia pegi buat umrah baru-baru ni. Macam-macam jenis kurma dia bagi kitaorang rasa. Buah tin, buah zaitun semua aku telan. Sambil dengar cerita auntie, sambil tu mengunyah kurma macam makan cikedis. Nyeeh, tak malu betul.

Malam tu pulak, after dinner kat rumah makteh, Wan bawa kami ke Batu Ferringhi night market. I really enjoyed jalan-jalan cuci mata to this kind of place. So many tourists I tell ya. Semua barang best aku rasa nak shopping je, nak borong semua benda kat situ but sadly duit tak ramaii :-( *duit tak ramai bak kata Wan. 
 
The next day kununnya, kununnya ya. Nak bangun pagi lah. Pi market nak breakfast makan serabai. K, aku pun dengan blur-blurnya fikir amende serabai tu.. Serabai tu bukan selekeh ke.. Nak makan mendenyeee.. Tapi harapan nak jadi anak dara yang selalu bangun pagi nak pergi market hanyalah hangat-hangat tahi ayam je. Sebab bila aku bangun je tengok luar dah cerah dah boleh nampak matahari tinggi atas kepala. Shit, aku terlepas subuh. And lagi sekali shit, aku tengok jam dah pukul 10 lebih. Malu gila dah ah tidur rumah orang then bangun pukul 10 wei sedar lah sikit kau tu anak dara Yana oiiii
 

Then after brunch kat rumah. We went to Toy Museum! Best gila so many toys/action figures there. Semua cerita cartoon ada action figures dia sendiri. They said that the toy museum is the largest toy museum in the world. Im not sure tapi toys collection dalam tu not that bad pun. Cuma suxx sikit sebab dorang nak pindah so banyak toys yang dah kena bungkus. I have some picures while we were at the museum ;
 
 


 
So many toys I'm lovin it~ Malam tu after cari tiket bas nak balik, we went to Gurney to makan pasembor. The moment that I've been waiting for soooo long. Pasembor, I heart pasembor. Cukup tak nak jadikan 'I heart pasembor' sebagai alasan nak kahwin dengan orang Penang? Lulz.  
 
Pagi esok sebelum balik tu, makteh and Wan bawak kitaorang to pasar pagi. Pagi-pagi lagi makteh dah sumbat kitaorang dengan mee sup, mihun sup. Pastu beli roti telur inti ayam and tuna. Pastu kek lagi. Tu baru makan pagi kaaaaay. Siap belikan kek untuk bawak naik bas takut kebulur especially aku ni -.- Balik tu, nak naik bas sumpah aku takut gila. Dah ah balik sorang, dari Penang to Shah Alam. 5 jam. First time. Nak nangis k. Makteh yang baru balik dari hospital pun rajin ikut nak pi hantar aku and Nana. So terharu.
 

 
 
From Penang with love <3
 
BYE!